Ter afronding van mijn opleiding Communicatiewetenschap start ik volgende maand een verkennend onderzoek. Vanuit Buzzcapture zal ik mijn onderzoek met name focussen op de opkomst van webcare en de verwachtingen van organisaties en klanten. De vraag is echter wat we willen weten…

Zoals vaker het geval is rondom relatief nieuwe fenomenen is er binnen de wetenschap nog nauwelijks aandacht. Slechts enkele bijdragen zijn er te vinden die zich richten op een beschrijving van het aangaan van relaties door middel van social media, het bieden van online service aan klanten en het werken aan de reputatie. Mijn doel is het om een eerste verkennende stap te zetten in de overbrugging van theorie en praktijk.

Uiteraard heb ik ook zelf inmiddels veel gelezen en zijn er verschillende invalshoeken te bedenken maar ook andere geïnteresseerden moeten vragen hebben. Het is niet voor niets dat een relatief eenvoudige vraag als “Verwachten klanten 24×7 respons?” niet eenduidig is te beantwoorden. Met welke vragen omtrent dit onderwerp zitten jullie?  Graag hoor ik dit via het reactieformulier of Twitter.

Lees meer…:

Voor de minder ingevoerden enkele oudere, maar interessante, bijdragen over dit onderwerp.

Wat is SocialCRM, hoe ziet het er uit en wat kunnen we er mee?
Webcare: imago versterken & effectief reageren op klachten
Webcare zonder SCRM strategie werkt even maar is gedoemd te mislukken

Ook een (bedrijfs)profiel, kennisartikel of klantcase? 

Als freelance journalist en tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in de onderwerpen design, digitale innovatie, retail, marketing en (fin)tech.

Lees meer over mijn werk in opdracht