Publiceert over digitaal design, digitale innovatie, retail, e-commerce en fintech. Deed dat al voor Emerce, RetailTrends, de Volkskrant, Sprout en diverse blogs en bedrijven. Meer weten?

Recent verschenen


Op de hoogte blijven van innovatie en design? Meld je aan

Ik verzamel het werk van makers en digitale bureaus. Schrijf je in voor de e-mailupdate en ontvang geregeld een verzameling innovatie en design uit binnen- en buitenland.

En op Instagram

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat…

Proef op de som: met machine learning schaalbaar stemgeluid ontwerpen

Bedrijven die voice-apps en andere spraakgestuurde toepassingen ontwikkelen, lopen tegen een interessante uitdaging aan. Is er…

Verdienmodel voor digitaal bureau: eigen start-up en de verkoop ervan

Her en der zoeken digitale bureaus naar alternatieve verdien- en samenwerkingsmodellen. De Wortel van Drie richtte daarom de…

LEGO zoekt aansluiting – AR als nieuwe spelinterface

Speelgoedmaker LEGO kondigt een nieuwe lijn aan waarmee het een brug wil slaan tussen de digitale en fysieke wereld. Een speciaal…

Grrr ontwikkelt veilige jeugdsite voor SpangaS

Digital agency Grrr heeft een nieuw platform ontwikkeld voor SpangaS - een jeugdprogramma van KRO-NCRV. Doel is om een brug te…

Zo bouw je aan een merk in tijden van techdominantie en voice

Dat er met de voice-assistenten nieuwe contact- en verkoopkanalen bij komen is slechts één gevolg. De minder zichtbare…

Merken vertalen naar taal, dé uitdaging in voice-tijdperk

Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar…

Voice en e-mailmarketing gaan elkaar raken en versterken

De vraag is niet of, maar wanneer marketing zichtbaar verandert door ‘voice’. De e-mailmarketing zou weleens als één van de…